چه موقع باید از قفسه‌های راک پالت، همراه بازویی رول فرم شده استفاده کرد؟

چه موقع بهتراست از سیستم قفسه راک پالت استفاده کنید؟
با توجه به وزن محصول و پالت ، مقطع و ضخامت بازویی قفسه و قاب راک متفاوت می‌شود و ممکن است ترکیبی از هر دو باشد.

قفسه‌های انباری با سازه‌ای فولادی می‌توانند در برابر ضربه لیفتراک (یا سایر تجهیزات) بهتراز قفسه‌های پیچ و مهره‌ای مقاومت کنند. و همچنین نسبت به سیستم قفسه‌بندی قدیم ، مدرنیته تر شده و حمل و نقل آسان‌تر شده و تحمل بار طبقات حدود ده برابر قفسه‌های قدیمی می‎‌باشد.

برای کار با محصولات سبک و کمترین میزان ترافیک لیفتراک ، سیستم  قفسه رول فرمینگ می‌تواند یک گزینه مقرون به صرفه باشد.

قفسه‌های انباری از نوع راک پالت برای حمل و نقل مواد غذایی ، کار در فضای باز یا هر مکانی با لیفتراک انتخاب بهتری است. همچنین با این سیستم اتوماسیون انجام شده و بارگیری و تخلیه بار به راحتی با سیستم راک پالت انجام می‌پذیرد.

تفاوت در ساخت سیستم قفسه بندی :

قفسه بندی رول فرم با فرم دهی فولاد تخت به شکل دلخواه ساخته می‌شود ، قاب‌ها و بازو‌های رول فرم قفسه راک پالت ازسوراخ‌هایی به صورت قائم خم می‌شوند. با توجه به تفاوت در مواد اولیه ، رکینگ ساختاری گزینه سنگین تری برای رکینگ رول فرم است.

تفاوت در عملکرد قفسه راک سنگین:

سیستم قفسه راک پالت

قفسه بندی رول فرم می‌تواند به طور مشابه در بیشتر کاربرد‌ها استفاده شود. برای انتخاب ، درایوین ، پالت راک یا حتی انتخاب ماژول‌ها ، هر نوع قفسه تقریباً همان هدف را دارند.

تفاوت اصلی عملکرد بین قفسه‌های قدیمی و رول فرم مقاومت آن‌ها در برابر لیفتراک و تحمل بار طبقات در انبار است.

بازویی رول فرم فولادی سازه بسیار ضخیم‌تر و سنگین‌تر تشکیل شده و بنابراین کمتر صدمه را وارد می‌کند. همچنین استفاده از محافظ‌های ایستاده مانند محافظ ستون پیچ ، محافظ ستون لنگر به کف یا محافظ انتهای ردیف همیشه ایده خوبی است.

با این حال ، اگر ترافیک بالابر لیفتراک در اطراف و اطراف منطقه پالت چوبی شما وجود دارد ، ممکن است ایده خوبی برای سرمایه گذاری در راک سازه‌ای باشد.

قفسه بندی راک پالت ذاتاً به دلیل مواد اولیه دارای ظرفیت تحمل بار و استحکام بیشتری است. با این وجود می‌توان با استفاده از تقویت کننده‌های ستون و ستون ضخیم‌تر ، ظرفیت رکینگ رول فرم را افزایش داد.

قفسه پالت راک همیشه برای یک پیکربندی بارگذاری خاص طراحی می‌شود و در بیشتر برنامه‌های معمول انبار ، می‌توان قفسه ساختاری یا رول فرم را برای تأمین ظرفیت ذخیره سازی مناسب طراحی کرد. با این وجود ، در موارد خاص که بارهای بسیار سنگینی در آن ذخیره می‌شود ، ممکن است قفسه بندی ساختاری بیش از رکینگ رول فرم مورد نیاز باشد.

تفاوت در هزینه قفسه راک پالت :

از آنجا که هر پایه راک یا بازویی رول فرم از فولاد بیشتری نتشکیل شده است، بنابراین می‌توانید باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید. علاوه بر این ، از آنجا که هر یک از قاب راک‌ها باید به حالت ایستاده پیچ شوند ، هزینه‌های نصب نیز معمولاً بیشتر است. با این حال ، سرمایه گذاری اولیه بیشتر در ساخت و سازهای قفسه‌ای اغلب با پس انداز در طول زمان تعمیرات کمتر و طول عمر کلی قفسه جبران می‌شود.

قفسه رول فرم شکل یک انتخاب محبوب در بسیاری از انبارها است و می‌تواند نیازهای ذخیره سازی شما را برای دهه‌ها در محیط مناسب برآورده کند. با این وجود ، اگر دوام یا مقاومت در برابر آسیب لیفتراک برای شما نگران کننده است ، باید از محافظ‌های ستون استفاده گردد.

سیستم‌های قفسه‌بندی پالت راک در صنعت ذخیره‌سازی انبار بسیار مهم بوده، اگر برای تعیین صحیح استفاده از قفسه پالت راک برای برنامه خود به کمک نیاز دارید ، لطفا با ما تماس بگیرید یا در اینجا درباره سیستم‌های پالت راک اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *