قفسه صنعتی انبار

قفسه صنعتی انبار


قفسه ضد زنگ و خوردگی بهداشتی

سازمان‌هایی که نیازمندی‌های مدیریت انبار دارند می‌دانند که برنامه‌ریزی برای استفاده از فضای موجود آنها بسیار مهم است. در استفاده بهینه از فضا راه طولانی را طی می کند و محصولات و سایر دارایی ها را سازماندهی می کند. علاوه بر این، برنامه ریزی و استفاده بهینه از فضا و تجهیزات ذخیره سازی باعث کاهش درآمد.  شرکت در محصولات آسیب دیده یا گم شده، خطرات محل کار ناشی از نگهداری نامناسب محصولات و غیره می شود.  ما در ماهان شلف به عنوان یک نام برتر در تولید قفسه ضد زنگ، برخی از هوشمندترین راه حل های ذخیره سازی انبار چنای را در اختیار شما قرار می دهیم. ما اطلاعات بسیار خوبی را برای کمک به شما در بهینه سازی فضای ذخیره سازی انبار خود گردآوری کرده ایم.

در بسیاری از مواقع قفسه ها از نظر ظرفیت به درستی ارزیابی نمی شوند و این ممکن است منجر به اضافه بار شود. قفسه ضد زنگ یا قفسه های بیش از حد در یک انبار می تواند به اندازه یک انبار نامرتب خطرناک باشد و منجر به آسیب اموال. از دست دادن یا خطرات محل کار شود که منجر به از دست دادن جان افراد می شود. به همین دلیل است که ارزیابی صحیح واحدهای ذخیره سازی در یک محیط انبار حیاتی است.

عوامل تعیین کننده ظرفیت واحد قفسه بندی انبارهای صنعتی قفسه ضد زنگ :

در بسیاری از موارد، هنگام خرید قفسه بندی یا قفسه بندی، اطلاعات ظرفیت واحد را می توان یافت. اما اگر این اطلاعات در اختیار شما قرار نگرفت، خوب است با سازنده تماس بگیرید و اطلاعات درست را از آنها دریافت کنید. این اولین و اساسی ترین مرحله است. اندازه‌گیری‌های ابعادی می‌توانند اندازه‌گیری وزن را تکمیل کنند تا تعیین کنند چگونه و چه تعداد از محصولات یا تجهیزات خود را می‌توانید در هر واحد مرتب کنید.

هنگامی که حداکثر ظرفیت بارگیری را دارید، چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از استفاده از محصول به آنها توجه کنید.

در مرحله اول، قرار دادن و چیدمان محصولات یا تجهیزات خود بر روی قفسه ها. سپس، اگر محصولات به طور بهینه در قفسه ها چیده نشده باشند، ظرفیت رتبه بندی شده توسط سازنده قفسه ارزشی نخواهد داشت. هنگام چیدمان محصولات در قفسه ها، توزیع بار عامل مهمی است. تعادل نامناسب باعث می شود که برخی از پایه ها استرس بیشتری نسبت به بقیه داشته باشند و کل دستگاه به طور خطرناکی از تعادل خارج شود.

پرتو دهی قفسه ضد زنگ پالت:

ساختار پرتویی که به صورت افقی روی قفسه‌های پالت شما اجرا می‌شود با پایه‌های قائم کار می‌کند تا تعادل و استحکام را برای کل ساختار فراهم کند. بنابراین تنش و ظرفیت بارگذاری تیرها به عامل مهمی در تعیین ظرفیت قفسه ها تبدیل می شود. هنگامی که محصولات با تجهیزات تخصصی از روی قفسه ضد زنگ یا روی قفسه ها قرار می گیرند، این امر نیز مهم است. اکثر سازندگان ظرفیت تیرها را در نظر می گیرند، اما این اعداد به صورت جفت تیر اندازه گیری می شوند. این می تواند برای محاسبه ظرفیت بار و ابعاد مهم باشد. برای مثال تیرها قسمتی از قفسه هستند که وقتی روی لیفتراک قرار می گیرند روی آن قرار می گیرند.

ظرفیت قاب:

قائم ها که ستون های عمودی نیز نامیده می شوند، چارچوب قفسه های پالت را تشکیل می دهند. سه عامل اصلی بر ظرفیتی که قاب های عمودی می توانند نگه دارند تأثیر می گذارد. اینها هستند:

فضای رو به بالا بین تیرها یا فاصله تیرها از نظر ارتفاع
ارتفاع کل سیستم و
تعداد تیرهای عمودی که سیستم را پشتیبانی می کنند
علاوه بر این، یک عدد سطح پرتو بالاتر می‌تواند به یک قفسه ساختاری سالم و پایدار منجر شود که می‌تواند وزن بیشتری را تحمل کند. همچنین می توانید نحوه تولید سیستم قفسه پالت را بررسی کنید. یک قفسه جامد به طور کلی به شکل رول در شکاف هایی به شکل سوراخ کلید یا اشکی شکل می گیرد. این سیستم به انعطاف پذیری و عملکرد قفسه های پالت می افزاید زیرا می توانید آنها را متناسب با فضا و عملکرد خود پیکربندی کنید.

لنگر انداختن و نسبت ارتفاع به عمق:

نسبت های ارتفاع به عمق می توانند اعداد مهمی در قفسه ضد زنگ پالت باشند. وقتی متوجه شدید که نسبت ارتفاع به عمق بیشتر از نسبت 6:1 نیست، یک قفسه پالت قوی را خواهید شناخت. اگر این نسبت را نمی بینید، باید به دنبال مهاربندی یا لنگر خارجی باشید.

لنگر، همانطور که از اصطلاح نشان می دهد، تکنیکی است که قفسه پالت را به زمین ثابت می کند یا “لنگر” می کند تا تکیه گاه سازه ای تکمیلی ایجاد کند و سازه را روی زمین لنگر نگه دارد. این کار از واژگونی، فروریختن یا تاب خوردن جلوگیری می کند تا جان و مال در اطراف این سازه ها ایمن نگه داشته شود. سیستم های لنگر مکانیکی اغلب به طور مشترک با محافظ های ستون روی قفسه های پالت برای جلوگیری از فرو ریختن یا آسیب های دیگر به قفسه های پالت در حوادث پیش بینی نشده مانند حوادث لیفتراک استفاده می شود.

کاهش وزن سیستم های قفسه بندی:

این یکی از عواملی است که می توان نادیده گرفت، اما مهم است که به خاطر داشته باشید. اغلب، وزن سیستم قفسه بندی در ظرفیت بار سیستم گنجانده می شود. این عدد باید کسر شود تا به ظرفیت واقعی قفسه پالت برسد. می توانید از روش های خود برای یافتن این وزن استفاده کنید یا مستقیماً با سازنده تماس بگیرید. هنگامی که وزن را به دست آورید، منهای این رقم از ظرفیت، اعداد مورد نیاز را خواهید داشت.

نکته آخر احتیاط در اینجا این است که ظرفیت بارگیری و اطلاعات ابعاد قفسه پالت همیشه به عنوان یک برچسب چاپ شده یا یادداشت هشدار قابل مشاهده در کنار قفسه نمایش داده شود. کارمندان شما باید همیشه به این اطلاعات دسترسی داشته باشند یا اگر در دسترس نیست به شما هشدار دهند.

مواردی که هنگام محاسبه ظرفیت قفسه بندی باید در نظر گرفت

واحدهای قفسه ضد زنگ  یک انتخاب محبوب برای ذخیره سازی سازمان یافته در انبارهای صنعتی هستند. آنها به اندازه قفسه ها بلند نیستند، اما این به نفع آنها است زیرا آنها گزینه های ذخیره سازی را ارائه می دهند که در دسترس تر هستند. اما اگر قفسه ها برای عملکرد بهینه نیاز دارید، باید از نظر ظرفیت به درستی ارزیابی شوند. اگر ظرفیت قفسه بندی برای استفاده از واحد قفسه بندی مناسب نباشد، حتی یک پیچ و مهره یا لنگر به کف می تواند یک خطر باشد.

در اینجا پنج سؤال مهم وجود دارد که باید قبل از استفاده از یک قفسه بندی برای ذخیره سازی بپرسید:

ابعاد واحدهای قفسه بندی شما چقدر است؟ اینها می توانند به اندازه ظرفیت وزنی مهم باشند.
چه مدت از سیستم استفاده می شود؟ واحدهای قفسه بندی با افزایش سن، ظرفیت نگهداری خود را از دست می دهند.
آیا واحد قفسه بندی دچار تغییرات ساختاری یا طراحی شده است؟ این نیز می تواند بر ظرفیت تأثیر بگذارد.
آیا واحد قفسه بندی به عنوان محلول ذخیره سازی سیار استفاده می شود یا به کف پیچ می شود؟
چه محصولات یا تجهیزاتی به واحدهای قفسه بندی اختصاص داده شده است؟
پاسخ به این سوالات فاکتورهای ابعادی و ساختاری را که برای استفاده بهینه از واحدهای قفسه بندی خود به آن نیاز دارید، در اختیار شما قرار می دهد.

محاسبه فضای قفسه ضد زنگ در یک انبار

ساده‌سازی عملیات انبار و سیستم‌های ذخیره‌سازی برای اجرای روان سیستم بسیار مهم است. داشتن ارقام دقیق برای ظرفیت ذخیره سازی فردی و کلی به کارایی در بودجه بندی، تهیه محصول و تخصیص فضا می افزاید. ممکن است وسوسه انگیز باشد که تخمین های تقریبی داشته باشید یا محاسبات ظرفیت ذخیره سازی را فقط به قفسه ضد زنگ یا واحدهای ذخیره سازی اختصاص دهید، اما این امر منجر به راه حل های ذخیره سازی ناکارآمد و اتلاف منابع یا فضا می شود.

ما چند دستورالعمل را جمع آوری کرده ایم که می تواند به طور کلی برای تخصیص فضای انبار و مدیریت ذخیره سازی استفاده شود. اما، اینها به عنوان دستورالعمل های کلی منظور می شوند. هر فضای انباری به راه حل های فردی نیاز دارد.

ابتدا مشخصات واحدهای ذخیره سازی خود را مشخص کنید. شما می توانید این کار را به چند روش مختلف انجام دهید:

از نقشه ها یا مشخصات اصلی سازنده استفاده کنید.
در صورت عدم وجود سوابق یا نقشه های اصلی، می توانید از وب سایت سازنده بازدید کنید یا حتی با استفاده از شماره سریال یا مدل، برای کسب اطلاعات مستقیماً با سازنده تماس بگیرید.
آخرین راه معمولاً بازرسی دستی و اندازه گیری واحدها و فضا است. این بازرسی همچنین به‌روزرسانی‌هایی را در مورد وضعیت قفسه‌ها یا واحدهای شما ارائه می‌کند: سن، وضعیت، روش نصب استفاده شده، و هدف تعیین شده به آنها.

قفسه ضد زنگ
در اینجا متداول ترین سیستم های مورد استفاده برای محاسبه ظرفیت ذخیره سازی یک واحد آورده شده است:

ابتدا با محاسبه فضای فوت مربع موجود، ظرفیت ذخیره سازی را بر حسب فوت مکعب اندازه گیری کنید. این باید در بسته بندی یا با سازنده گنجانده شود. همچنین می توانید به سادگی عرض و عمق را ضرب کنید.
فضای اشغال شده توسط پالت ها، تیرها و سایر قسمت های غیر ذخیره سازی واحد را در متر مربع پیدا کنید.
این دو رقم را کم کنید، ظرفیت ذخیره سازی دقیق در دسترس را خواهید داشت.
این عدد را در ارتفاع قفسه ضرب کنید و این به شما ظرفیت کل قفسه را بر حسب فوت مکعب می دهد.
این یکی از ساده ترین راه ها برای محاسبه ظرفیت نامی یک واحد قفسه بندی است. اما اگر از این روش استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که کمی کمتر از ظرفیتی که به آن می رسید استفاده کنید.

نکاتی برای استفاده حداکثری از فضای ذخیره سازی

مرحله 1: سازماندهی و برنامه ریزی برای حداکثر بهینه سازی. اندازه گیری و کار با مقادیر دقیق هنگام برنامه ریزی کارآمدترین راه برای برنامه ریزی سازمان فضایی خواهد بود.

مرحله 2: هر واحد را اندازه گیری کنید و آن را در تعداد کل واحدهای قفسه ضرب کنید تا بدانید چه مقدار موجودی را می توانید به طور بهینه ذخیره کنید و چه مقدار فضای ذخیره سازی کل دارید.

مرحله 3: با اطلاعات بالا، می توانید طرح بندی فضای ذخیره سازی خود را برنامه ریزی کنید.

مرحله 4: با جزئیات کافی برنامه ریزی کنید تا همه مناطق در برنامه ریزی چیدمان گنجانده شوند. باید بهینه سازی کافی وجود داشته باشد تا کارکنان ایمن باشند و فضای کاری و دسترسی آسان به موجودی ذخیره شده داشته باشند. ممکن است لازم باشد چندین گزینه را قبل از رسیدن به بهترین گزینه برای فضای شما در نظر بگیرید.

مرحله 5: سرمایه گذاری در طرح های جدیدتر و سیستم های قفسه بندی یا جابجایی مواد با کیفیت بالاتر را در نظر بگیرید. جدیدترین سیستم‌ها بهینه‌سازی مدیریت ذخیره‌سازی را به سطوح جدیدی می‌رسانند و به کارایی سیستم‌های شما می‌افزایند.

در نتیجه

قفسه ضد زنگ و قفسه بندی یکی از جنبه های مهم مدیریت فضای انبار صنعتی است. اما، آنها باید به درستی برای حداکثر ظرفیت و ابعاد ارزیابی شوند تا نتایج بهینه را به دست آورند. استفاده کارآمد از آنها همچنین خطر خطرات محل کار را که می تواند منجر به از دست دادن اموال یا حتی زندگی شود، کاهش می دهد. موجودی چیزهایی را که دارید، واحدهایی که در شرایط بهینه هستند، آنهایی که آسیب دیده اند و نیاز به تعویض دارند، و حتی ممکن است آنهایی که نیازهای شرکت شما را برآورده نمی کنند یا به عنوان موارد اضافی که مورد نیاز نیستند، در نظر بگیرید. در ماهان شلف بهینه ترین قفسه های ذخیره سازی را برای ذخیره سازی در انبار خواهید یافت. برای جزئیات امروز با ما تماس بگیرید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *